Τμήμα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων

Τμήμα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων /
 
 Λοιπές Αυτοτελείς Διοικητικές Μονάδες

Αρμοδιότητες  Τμήματος Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων

Στις αρμοδιότητες του Τμήματος υπάγονται ιδίως:

  • Η υλοποίηση των αποφάσεων των αρμοδίων διοικητικών οργάνων, που στόχο έχουν την εξωστρέφεια και διεθνοποίηση του Πανεπιστημίου.
  • Η οργάνωση διεθνών συνεδρίων και λοιπών επιστημονικών εκδηλώσεων με τη συμμετοχή διεθνών φορέων ή επιστημόνων.
  • Η διαρκής ενημέρωση για τις διεθνείς εξελίξεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Η προβολή του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου του ΠΑΔΑ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ο προγραμματισμός και η οργάνωση της προβολής του Ιδρύματος στο εξωτερικό, ιδίως με την έκδοση πληροφοριακού υλικού σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
  • Η ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών και διαπανεπιστημιακών συμφωνιών.
  • Η επιμέλεια για σύνταξη και μετάφραση ξενόγλωσσων κειμένων.
  • Η ανάπτυξη και συνεχή προώθηση των σχέσεων του Πανεπιστημίου με άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και διεθνείς Οργανισμούς σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
  • Η οργάνωση της πρόσκλησης, υποδοχής και παραμονής των προσκεκλημένων από το Πανεπιστήμιο αλλοδαπών επισήμων.
  • Η συλλογή, καταγραφή και αποτύπωση όλων των απαραίτητων στοιχείων και δεικτών, που απαιτούνται για τα συστήματα κατατάξεων των Α.Ε.Ι. διεθνώς (π.χ. ρυθμό αποφοίτησης, στοιχεία για την απασχόληση των αποφοίτων, ερευνητικά δεδομένα, στοιχεία αναγνώρισης του ερευνητικού έργου, απόψεις εμπειρογνωμόνων κ.λπ.)
  • Ο συντονισμός και η προώθηση θεμάτων συμμετοχής του Πανεπιστημίου σε διεθνείς έρευνες κατάταξης και αξιολόγησης του Πανεπιστημίου, καθώς και συμμετοχής του σε διεθνή διαπανεπιστημιακά δίκτυα.
  • Η αποτύπωση του Ιδρύματος στις διεθνείς βάσεις δεδομένων, διεθνή συστήματα rankings με δημιουργία αντίστοιχου προφίλ και αποστολή στοιχείων (Web of Metrics, U-Multiranking, κ.λπ.).
  • Η μέριμνα και ο προγραμματισμός της δημοσιότητας της εκπαιδευτικής, ερευνητικής και λοιπής δραστηριότητας του Ιδρύματος.
  • Η μέριμνα για την οργάνωση και διεξαγωγή διαλέξεων, συνεδρίων, ημερίδων, τελετών, εορτών, εκδηλώσεων προβολής του Ιδρύματος και σύνδεσής του με την κοινωνία, καθώς και λοιπών πολιτιστικών εκδηλώσεων και η τήρηση της σχετικής εθιμοτυπίας.
  • Η συνεργασία με την τοπική και περιφερειακή διοίκηση για τη διοργάνωση επιστημονικών εκδηλώσεων και λοιπών πολιτιστικών δράσεων.
  • Η διατήρηση σχέσεων με αποφοίτους, με ομότιμους καθηγητές του Ιδρύματος και το εν γένει προσωπικό που αποχώρησε της υπηρεσίας.
  • Η διατήρηση επαφών με Πανεπιστήμια και Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, καθώς και λοιπούς επιστημονικούς φορείς της χώρας.
  • Η τήρηση της εθιμοτυπικής αλληλογραφίας του Ιδρύματος.
  • Η διαχείριση και συντήρηση της τηβεννοθήκης του Ιδρύματος.
  • Η διατήρηση και διαρκής ενημέρωση ηλεκτρονικού αρχείου διευθύνσεων. Η επιμέλεια και επικαιροποίηση του ηλεκτρονικού τηλεφωνικού καταλόγου της ιστοσελίδας του Ιδρύματος, κ.λπ.
  • Η μέριμνα για τη συγκέντρωση υλικού, σύνταξη και έκδοση ηλεκτρονικών περιοδικών που αποβλέπουν στην προώθηση της προβολής του έργου του Ιδρύματος και της εξωστρέφειας.
  • Η οργάνωση, επιμέλεια και διεξαγωγή των τελετών ορκωμοσιών και απονομής μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων, αναγορεύσεων επιτίμων διδακτόρων, τελετών απονομής υποτροφιών, βραβεύσεων, κ.λπ.
  • Η μέριμνα για την φιλοξενία προσκεκλημένων του Ιδρύματος, οργάνωση δεξιώσεων και γευμάτων εργασίας.
  • Η τήρηση αρχείου εκδηλώσεων και σημαντικών στιγμών του Ιδρύματος (έντυπο, ψηφιακό και οπτικοακουστικό υλικό), συμμετοχή στη διαμόρφωση έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού προβολής του Ιδρύματος (υλικό εκπαιδευτικών εκθέσεων, έκδοση ημερολογίου κ.λπ.).
  • Η συλλογή πληροφοριακού υλικού από τα Τμήματα και μέριμνα για την ενημέρωση των αντίστοιχων ιστοσελίδων του κεντρικού ιστοτόπου του Ιδρύματος, διαχείριση της σελίδας του Πανεπιστημίου σε μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (facebook κ.λπ.), σε συνεργασία με τι Γραφείο Υποστήριξης Ιστοσελίδας της Διεύθυνσης Πληροφορικής, Μηχανοργάνωσης, Δικτυακών Υποδομών και Υπηρεσιών.
  • Η σύνταξη προσκλήσεων, προγραμμάτων και αφισών των εκδηλώσεων, και η επιμέλεια και ο σχεδιασμός ενημερωτικών εντύπων, αναμνηστικών δώρων/ πλακετών/βραβείων, η επιμέλεια επετειακών τόμων, πανηγυρικών λόγων.
  • H προβολή και αξιοποίηση του αρχειακού και μουσειακού υλικού σε συνεργασία με το αντίστοιχο Γραφείο της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου.

 

Για την επίτευξη των αρμοδιοτήτων του, και ιδίως για την προώθηση της ανοδικής πορείας του ΠΑΔΑ στις διεθνείς κατατάξεις (Green Metrics, TIMES HIGHER EDUCATION IMPACT, TIMES HIGHER EDUCATION ΤHE WORLD) και τη βελτίωση της επίδοσής του στους διεθνείς φορείς αξιολόγησης σε σύγκριση με τα λοιπά ελληνικά πανεπιστήμια, το Τμήμα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων, επικουρείται από Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, καταρτισμένων σε αντικείμενα πληροφορικής, στατιστικής και λογιστικής, ώστε να πραγματοποιείται ορθή συλλογή και επεξεργασία των ποσοτικών δεδομένων που απαιτούνται σε ετήσια βάση για τη συμπλήρωση και υποβολή των προτάσεων. Η εν λόγω Επιτροπή συγκροτείται από τον Πρύτανη ή τον από αυτόν οριζόμενο Αντιπρύτανη.