Μονάδα Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης

Μονάδα Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης /
 
 Διεύθυνση Φοιτητικής Μέριμνας

Αρμοδιότητες  Μονάδας Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης

  1. Στο ΠΑ.Δ.Α. συνιστάται Μονάδας Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 3577/2007, το οποίο λειτουργεί σε ειδικά διαμορφωμένο και πλήρως εξοπλισμένο κτίριο της Πανεπιστημιούπολης Αρχαίου Ελαιώνα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των σύγχρονων μονάδων παιδικής φροντίδας, ενώ από άποψη διοικητικής ιεραρχίας αντιστοιχεί σε Τμήμα. Η Μονάδα Προσχολικής Αγωγής εξυπηρετεί τις ανάγκες παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά προτεραιότητα των εργαζομένων του Ιδρύματος, των υποψηφίων διδακτόρων, των μεταπτυχιακών φοιτητών και των προπτυχιακών φοιτητών (εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις).
  2. Το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του ΠΑ.Δ.Α. έχει την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη του Κέντρου Προσχολικής Αγωγής και υποστηρίζει την καθημερινή λειτουργία του και την ανάπτυξη καλών πρακτικών μέσω α) παιδαγωγικής πλαισίωσης, συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των εργαζόμενων παιδαγωγών και μελών του ακαδημαϊκού προσωπικού του Τμήματος, β) επιμόρφωσης του προσωπικού σε θέματα και γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, γ) της παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης στους γονείς, δ) πραγματοποίησης Εργαστηριακών μαθημάτων και Πρακτικής άσκησης των φοιτητών, ε) υλοποίησης ερευνητικών προγραμμάτων, στ) εφαρμογής καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών με τη μορφή έρευνας δράσης και με την συμμετοχή φοιτητών και μελών Δ.Ε.Π. του Τμήματος, αξιοποιώντας σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν στην αγωγή και φροντίδα των μικρών παιδιών. Σκοπός της συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και η επιστημονική υποστήριξη των εργαζόμενων παιδαγωγών και των γονέων με απώτερο στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των εγγεγραμμένων παιδιών (σωματική, νοητική, γλωσσική, κοινωνική, συναισθηματική) λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και την ιδιοσυγκρασία του κάθε παιδιού.
  3. Στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Μονάδας εξειδικεύονται θέματα οργάνωσης και λειτουργίας του.