Τμήμα Δικτύων και Τηλεφωνίας

Τμήμα Δικτύων και Τηλεφωνίας /
 
 Διεύθυνση Πληροφορικής, Μηχανοργάνωσης, Δικτυακών Υποδομών και Υπηρεσιών

Αρμοδιότητες Τμήματος Δικτύων και Τηλεφωνίας

Βασικό αντικείμενο του Τμήματος είναι η εγκατάσταση, λειτουργία, διαχείριση, ανάπτυξη και υποστήριξη κεντρικών υποδομών πληροφορικής και επικοινωνιών, υπολογιστικών συστημάτων και διαδικτυακών υπηρεσιών. Στις ειδικότερες αρμοδιότητες υπάγονται ιδίως:

  • Η λειτουργία, ο έλεγχος καλής λειτουργίας, η διαχείριση και η αναβάθμιση της υποδομής του ενεργού εξοπλισμού του δικτύου φωνής και δεδομένων.
  • Η διαχείριση του κόμβου σύνδεσης του Ιδρύματος με το Διαδίκτυο μέσω  του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ) και των σχετικών πόρων.
  • Η παροχή, υποστήριξη και ανάπτυξη βασικών δικτυακών υπηρεσιών υποδομής, απαραίτητων για την απρόσκοπτη λειτουργία του Ιδρύματος.
  • Η μέριμνα για την σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας (σκοπιμότητα προμήθειας, προδιαγραφές, ενδεικτικός προϋπολογισμός προμήθειας) προμήθειας δικτυακού εξοπλισμού, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα Τμήματα της Δ/νσης, για τις υπάρχουσες ή νέες ανάγκες των μονάδων του Ιδρύματος.
  • Η κατάρτιση των κανονισμών λειτουργίας και χρήσης των επιμέρους παρεχόμενων επικοινωνιακών υπηρεσιών σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα του Ιδρύματος.
  • Η ανάπτυξη, διάθεση, συντήρηση και αναβάθμιση της κεντρικής ιστοσελίδας του Ιδρύματος και της Ιδρυματικής Πλατφόρμας Φιλοξενίας Ιστοσελίδων.
  • Η ανάπτυξη, διάθεση, συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών φιλοξενίας ιστοσελίδων, καθώς και των υποδομών φιλοξενίας προσωπικών ιστοσελίδων.
  • Διαχείριση μητρώου ονοματοδοσίας διαδικτύου (DNS) και μηχανισμού αυτόματης απόδοσης διευθύνσεων διαδικτύου (DHCP),
  • Διαχείριση κεντρικών βάσεων δεδομένων και υποδομών ενδιάμεσου επιπέδου (LDAP, radius, code repositories).
  • Η μέριμνα για τη διαμόρφωση και λειτουργία εξυπηρετητών (Server) της κεντρικής υπολογιστικής υποδομής του Πανεπιστημίου.
  • Η μεριμνά για την εγκατάσταση και διαχείριση των αποθηκευτικών χώρων (storage) της κεντρικής υπολογιστικής υποδομής του Πανεπιστημίου.
  • Η μεριμνά για τις κεντρικές υπερυπολογιστικές υποδομές που εξυπηρετούν τις ανάγκες του Πανεπιστημίου.
  • Η μεριμνά για τη λήψη αντιγράφων ασφάλειας (backups).
  • Η μέριμνα για την σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας (σκοπιμότητα προμήθειας, προδιαγραφές, ενδεικτικός προϋπολογισμός προμήθειας) προμήθειας αναγκαίου υλικού για τη λειτουργία της Υπολογιστικής Υποδομής του Πανεπιστημίου
  • Η τεκμηρίωση και τυποποίηση των ανωτέρω υποδομών και υπηρεσιών.
  • Η παροχή τεχνικής υποστήριξης και βοήθειας στους χρήστες – μέλη της Ακαδημαϊκής κοινότητας σε θέματα Δικτύου, σε δεύτερο επίπεδο (εφόσον δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα από το Γραφείο Αρωγής Χρηστών).
  • Η συμμετοχή, σε συνεργασία και με τα άλλα Τμήματα της Δ/νσης σε αναπτυξιακά/ερευνητικά προγράμματα είτε και μέσω του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με στόχο την περαιτέρω εξέλιξη των υπηρεσιών, τη διατήρηση του τεχνολογικού χαρακτήρα αιχμής και την εμπέδωση τεχνογνωσίας μεταξύ των μελών του.
  • Η συμμετοχή στις «οριζόντιες» δράσεις / δραστηριότητες / συναντήσεις του Πανεπιστημιακού Διαδικτύου (GUNet) και η επιδίωξη συμμετοχής στις ομάδες εργασίας του, με στόχο την ενημέρωση και τη συνεργασία με τα αντίστοιχα Τμήματα άλλων Πανεπιστημίων για τη βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Η διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών και των προσωπικών δεδομένων.
  • Ο έλεγχος καλής λειτουργίας σε δεύτερο επίπεδο (αφού πρώτα δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα από το Γραφείο Αρωγής Χρηστών), ο εντοπισμός βλαβών και η συντήρηση των υποδομών τηλεφωνίας όσον αφορά τους τελικούς χρήστες και τις υποδομές κεντρικών τερματικών κυκλωμάτων επικοινωνιών του Ιδρύματος.
  • Κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας.