Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Λογιστηρίου

Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Λογιστηρίου /
 
 Μονάδα Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.)

Αρμοδιότητες Τμήματος Οικονομικής Διαχείρισης και Λογιστηρίου

Το ανωτέρω Τμήμα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία της οικονομικής διαχείρισης του Ε.Λ.Κ.Ε. στο πλαίσιο του Προϋπολογισμού του. Ειδικότερα στις αρμοδιότητές του υπάγονται ιδίως:

  • Υποστήριξη και εκτέλεση των αποφάσεων της Επιτροπής Ερευνών και παρακολούθηση των διαδικασιών που προβλέπονται στον Οδηγό Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ε ΛΚΕ
  • Κατάρτιση και παρακολούθηση του συνολικού συνοπτικού και αναλυτικού ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων και εξόδων του Ε.Λ.Κ.Ε. και των τροποποιήσεών του, καθώς και παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών από όλες τις πηγές χρηματοδότησης, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα τμήματα της Διεύθυνσης Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης Ε.Λ.Κ.Ε.
  • Σύνταξη συνοπτικού και αναλυτικού απολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. σε συνοπτικό και αναλυτικό επίπεδο, καθώς και των προβλεπόμενων, σύμφωνα με τους λογιστικούς κανόνες, χρηματοοικονομικών καταστάσεων της χρήσης.
  • Τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο των Ε.Λ.Κ.Ε.
  • Έλεγχος, εκκαθάριση και έκδοση ενταλμάτων πληρωμής των δαπανών του Ε.Λ.Κ.Ε., μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων και τήρηση του Μητρώου αυτών.
  • Εκκαθάριση των αποδοχών και των κάθε είδους αποζημιώσεων για το πάσης φύσεως προσωπικό που απασχολείται στα έργα του Ε.Λ.Κ.Ε., τη χορήγηση φορολογικών βεβαιώσεων και βεβαιώσεων αποδοχών.
  • Παρακολούθηση της λογιστικής και διαχειριστικής κίνησης των έργων, τήρηση των λογιστικών βιβλίων και σύνταξη των προβλεπόμενων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, του απολογισμού και των δημοσιονομικών αναφορών.
  • Διασφάλιση της ορθής εκτέλεσης του συνολικού προϋπολογισμού του Ε.Λ.Κ.Ε. και εφαρμογή των κατάλληλων ελέγχων και δικλείδων ασφαλείας σχετικά με τα έσοδα, τις δαπάνες, τις προμήθειες και τα περιουσιακά στοιχεία του Ε.Λ.Κ.Ε., σε συνεργασία με τα λοιπά τμήματα της Διεύθυνσης Οικονομικής και Διοικητικής Υποστήριξης Ε.Λ.Κ.Ε.
  • Έλεγχος και αποστολή όλων των απαραίτητων μηνιαίων, τριμηνιαίων και ετήσιων δημοσιονομικών αναφορών (μηνιαία οικονομικά στοιχεία, μητρώο Δεσμεύσεων, ΕΛΣΤΑΤ κλπ.).
  • Έλεγχος, υποβολή και απόδοση όλων των φορολογικών υποχρεώσεων προς το Δημόσιο καθώς και όλων των ασφαλιστικών υποχρεώσεων προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, καθώς επίσης και συμπλήρωση δηλώσεων και καταστάσεων, έλεγχος και συμφωνία των λογιστικών καταχωρήσεων με τις κατατεθειμένες δηλώσεις και καταστάσεις σε μηνιαία, τριμηνιαία και ετήσια βάση).
  • Έλεγχος, σύνταξη και υποβολή οικονομικών καταστάσεων και στοιχείων για εσωτερικούς και εξωτερικούς ελέγχους από αρμόδιους φορείς.
  • Τήρηση Μητρώου Παγίων.
  • Επικοινωνία και συμβουλευτική καθοδήγηση των Επιστημονικά Υπευθύνων και των συνεργατών των έργων για θέματα οικονομικών συναλλαγών έργων.
  • Πρωτοκόλληση και καταχώρηση των εντολών – αποδόσεων δαπανών στο πληροφοριακό σύστημα.
  • Έλεγχος της πληρότητας και νομιμότητας των επισυναπτόμενων δικαιολογητικών κάθε εντολής.
  • Τήρηση οικονομικών φακέλων των έργων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
  • Μέριμνα για την ανάρτηση στο πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΔΙΑΥΓΕΙΑ των θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του τμήματος.
  • Έκδοση και αποστολή αρμοδίως στατιστικών στοιχείων.
  • Παρακολούθηση και καθοδήγηση της οικονομικής διαδικασίας χρηματικών δωρεών και δωρεών εξοπλισμού στα πλαίσια ερευνητικών προγραμμάτων από εταιρείες και δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς καθώς και υποβολή όλων των σχετικών εντύπων για την ολοκλήρωση κάθε δωρεάς στους αρμόδιους φορείς.
  • Παρακολούθηση και τήρηση της σχετικής νομοθεσίας, σε συνεργασία με το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης.
  • Κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας.

 

Στο Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Λογιστηρίου υπάγονται:

  1. i. το Γραφείο Εσόδων οι αρμοδιότητες του οποίου είναι:
  • η καταχώρηση και παρακολούθηση εσόδων
  • η παρακολούθηση απαιτήσεων.

και

  1. ii. το Γραφείο Ταμειακής Διαχείρισης οι αρμοδιότητες του οποίου είναι:
  • Διαχείριση τραπεζικών λογαριασμών ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος και σε πιστωτικά ιδρύματα και μεταφορές διαθεσίμων μεταξύ τους.
  • Διαχείριση χρηματοδοτήσεων, χορηγήσεων και επιστροφών ταμειακών διευκολύνσεων έργων
  • Έκδοση φορολογικών στοιχείων χρηματοδοτήσεων και τήρηση αρχείου φορολογικών στοιχείων.
  • Έκδοση εγγυητικών επιστολών και τήρηση αυτών στο λογιστικό πρόγραμμα.
  • Ημερήσιος έλεγχος και αντιπαραβολή των τραπεζικών στοιχείων και εγγραφών.
  • Χαρακτηρισμός και καταχώριση επιστροφών αχρησιμοποίητων υπολοίπων έργων.
  • Διαχείριση κρατήσεων και διαχείριση γενικών εξόδων έργων.
  • Διενέργεια τραπεζικών εργασιών με εντολές του Προέδρου ή άλλου εξουσιοδοτημένου οργάνου.
  • Διεκπεραίωση της πληρωμής (εξόφλησης) των δαπανών, μέσω ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού των δικαιούχων ή τραπεζικών επιταγών, καθώς επίσης και απόδοση των υπέρ τρίτων κρατήσεων.
  • Διαχείριση και διεκπεραίωση κάθε είδους τραπεζικής συναλλαγής με τις συνεργαζόμενες τράπεζες του Ε.Λ.Κ.Ε. του ΠΑ.Δ.Α.